سلامت
کد خبر : 4436
سه شنبه - ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

با پیاده‌روی سریع‌تر، عمر خود را طولانی‌تر کنید

این پژوهش که به سرپرستی دانشگاه سیدنی انجام گرفته است، نشان می‌دهد که افزایش سرعت پیاده‌روی می‌تواند طول عمر افراد را نیز افزایش دهد.

با پیاده‌روی سریع‌تر، عمر خود را طولانی‌تر کنید

با پیاده‌روی سریع‌تر، عمر خود را طولانی‌تر کنید

با پیاده‌روی سریع‌تر، عمر خود را طولانی‌تر کنید |

 این پژوهش که به سرپرستی دانشگاه سیدنی انجام گرفته است، نشان می‌دهد که افزایش سرعت #پیاده‌روی می‌تواند طول #عمر افراد را نیز افزایش دهد.

راه رفتن با سرعت معمولی در مقایسه با راه رفتن با سرعت پایین، با ۲۰ درصد کاهش در ریسک درگیری با همه علل #مرگ‌ومیر همراه است. این درحالی‌ است که راه رفتن سریع با کاهش ۲۴ درصدی این ریسک، موثرتر قلمداد می‌شود.
نتایج مشابه این پژوهش برای خطر مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی-عروقی نیز انتشار یافته است که به ترتیب با کاهش ۲۴ و ۲۱ درصدی در پیاده‌روی با سرعت معمولی و بالا، در مقایسه با راه رفتن آهسته همراه بوده است.
همچنین با افزایش سن، سرعت راه رفتن می‌تواند بیشتر بر سلامت افراد تاثیر بگذارد. در این آزمایش، داوطلبان ۶۰ ساله یا مسن‌تر، با سرعت معمولی و بالا پیاده روی کرده‌اند. نتایج نشان داد که خطر مرگ بر اثر علل قلبی-عروقی در افرادی که با سرعت متوسط پیاده‌روی کرده‌اند، ۴۶ درصد کاهش و در کسانی که با سرعت بالا راه می‌رفتند، کاهش ۵۳ درصدی را نسبت به گروه شاهد، نشان داده است.
این نتایج، در مقاله‌ ویژه‌ای به قلم پروفسور “ایمانوئل استاماتاکیس” از مرکز “چارلز پرکینس” و دانشکده‌ سلامت عمومی دانشگاه سیدنی، در شماره ویژه مجله فوق که منحصرا بر روی آثار پیاده‌روی و سلامت مطالعه می‌کند، منتشر شده است.
پروفسور “استاماتاکیس” بیان کرده است: «سرعت بالای پیاده‌روی، عموماً ۵ تا ۷ کیلومتر در ساعت است، اما به سطح تناسب اندام فرد نیز بستگی دارد. یک ملاک جایگزین این است که با سرعتی پیاده‌روی کنید که حفظ این سرعت، باعث شود کمی نفس‌نفس زده و عرق کنید.»
همچنین وی اضافه کرده است: «سرعت پیاده‌روی با ریسک همه‌ علل مرگ‌ومیر ارتباط دارد، اما نقش اصلی آن مستقل از مجموع فعالیت‌های فیزیکی که یک فرد انجام می‌دهد، تاکنون توجه زیادی را دریافت نکرده است.»

<

p style=”text-align: left;”>
منبع: جام جم آنلاین