به شیوه طب سنتی چگونه تحمل خویش را در مقابل سرما بالا ببریم ؟ :: مجلۀ اینترنتی پر بازدیدترین‌ها
۰

به شیوه طب سنتی چگونه تحمل خویش را در مقابل سرما بالا ببریم ؟

خواص خوراکی‌ها طب سنتی

به شیوه طب سنتی چگونه تحمل خویش را در مقابل سرما بالا ببریم ؟

به شیوه طب سنتی چگونه تحمل خویش را در مقابل سرما بالا ببریم ؟

تحمل سرما و گرما معمولا بستگی به مزاج شخص دارد ؛ مثلا افراد دموی مزاج و صفراوی تحمل سرمای بیشتری دارند .اما افراد بلغمی مزاج و سوداوی مزاج تحمل کمتری دارند.

ما در این نوشتار به برخی موارد که می تواند تحمل شخص را در مقابل سرما افزایش دهد اشاره می کنیم

دانستن این مطالب برای کسانی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند خصوصا اگردر شرابط نامساعدی واقع شوند ضروری به نظر می رسد : 

۱- پرهیز از غذاهایی با مزاج سرد خصوصاَ دوغ و ماست – ترشی – کنسروها .ماهی .برنج سفید .نارنگی و…

۲- مصرف برخی مواد و غذاهای گرم :

۱-ترکیب عسل (اگر عسل در دسترس نبود ؛ خرما)با پودر فلفل سیاه  و کمی سیاه دانه  قاطی شود ؛ حرارت بدن را بالا می برد و کمتر نیاز به پوشش  و گرم کننده می باشد .

۲- معجون گرما بخش : خرما(یا عسل)+ کنجد .سیاهدانه .پودر زنجبیل و دارچین +مغز بادام و گردو ( ببه مقدار دلخواه)با کمی روغن زیتون یا روغن حیوانی قاطی شود . به جای یک وعده غذا میل شود

۳-انجیر با گردو – نارگیل با خرما – ارده با خرما

۴- اجیل و مغزها  : گردو .بادام . پسته . فندق   ..

۵- جویدن کند یا سقز ..

۶- قورت دادن اسفند ( شبی یک قاشق مربا خوری با آب )

۷- سیر و پیاز  : جهت جلوگیری و درمان سرما خوردگی هم مفید است .

۸- آویشن :  بهترین راه مصرف : ۳-۴ قاشق غذا خوری عرق آویشن را با یک استکان یا یک لیوان آب مخلوط شود . مصرف گردد.

یادم کرده آویشن  یا پودر آویشن با غذا میل گردد. ( آویشن علاوه بر اینکه گرما بخش است از سرما خودگی و آنفولانزا نیز جلو گیری به عمل می آورد )

۹- دم کرده های گرم :

دارچین – زنجبیل – اسطو قدوس – بابونه – فلفل – پونه کوهی – رزماری ..

۱۰- گوشتهای گرم :

گوشت گوسفند (بره) – بوقلمون – شترمرغ – مرغ محلی – کبک – و…با نان سبوسدار .

۳- انجام برخی اعمال فیزیکی

۱- مالیدن روغن کنجد به ساق پاها و کف پا و پیشانی و کتفها بسیار مفید است . ( اگر روغن کنجد نبود . روغن سیاه دانه یا روغن زیتون یا هر روغن

گرم دیگر .)

۲- پوشیدن سر با کلاه یا شال پشمی وگرم نگاه داشتن پاها ( مثلا پاها را در پلاستیک قرار دهند ) .بستن کمر با شال پشمی

۳- تحرک داشتن . حرکات ورزشی و دویدن .

۴- استفاده از لباسهای پشمی . ولباسهای تیره در روز .

۵- بهتر است  منزل مسکونی به گونه ای ساخته شود که در طول روز بیشتر در معرض تابش آفتاب باشد

۶- استفاده از لوازم گرمایشی مناسب : بخاری شوفاژ و..و گرفتن درزهای اتاق و استفاده از پنجره دو جداره .

آیکون سایت از طب نبوی
اشتراک مطلب:

کلمۀ مورد نظر خود را جستجو کنيد.👇

کد جستجوي گوگل در سايت يا وبلاگ جستجو در:
اشتراک مطلب:

نظرات (۰)
هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی